7/5-10

Okej lite om vuogga då! Första dagen (i måndags) for vi med buss från skolan cirkus klockan 12.00. Efter bussturen fick vi gå till våra stugor och fixa lite där. För er som inte vet så bodde jag med Kajsa, Amanda, Mia, Thea och Elise. Vi hade lite lekar på kvällen, tex så vann Mitt lag i burträskbingo, WIHO! Efter det gick vi tillbaka och spelade kort i våran kära stuga.

Andra dagen tog vi vårat pick och pack och drog till våran "älskade" björntopp. Vi drog ut på en 9 timmar lång tur, inte det roligaste jag har gjort i mitt liv. Vi gick alltså upp till ett berg som är ca 1700 meter överhavet. Det blev många långa och branta uppförsbackar och när vi sedan var kom upp så skulle vi såklart ner. Fyfan det var bland det värsta jag gjort. 58 elever på längskidor ska ner för alla dessa backar, du försöker böja på benen för att inte ramla men du ser att personerna bredvid dig stupar men försöker ändå hålla hoppet uppe, man försöker stå kvar. Men icket jag kan lova att alla ramlade nån gång, och det är inte skönt, många svordomar den dagen. Förövrigt väldigt bra väder! Även vätskebrist på mig, men jag tackar Olov som offrade sitt vatten för att ge mig, tack!

Tredjedagen var det mulet och snöade lite, men vi trotsade både vädret och träningsvärken för att dra oss ut på en dagstur på lite under en mil samanlagt kanske? Vi byggde bivaker och fikade mest hela dagen. På kvällen lekte vi lekar, hade massagde osv. I våran stuga blev vi hemsökta och vi spelade även kort (plump).

Fjärde och sista dagen vare kanonväder så vi for ut på en väldigt kort dagstur, vi satte oss i en bäckravin och solade, fickade och levde livet. Där och då var livet kung, inga bekymer. Vid luch var vi tvugna att fara hem och städa stugorna, och sen satte vi oss på bussen för att fara hem igen.

en applåd för er som orkade läsa detta!


snodde denna bild från mias facebook, mina kommer senare idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0