19/7-10

Okej här kommer en kort sammanfattning av Åre:

Söndag: Vi åkte buss från 14.45 till 00.00 cirkus. Inte så mycket mer attg säga förutom att vi höll på missa första buss bytet (det var 3 st) efter att ett vägarbete fördröjt oss 20 min. Men allt gick bra, vi kom till Åre väldigt trötta.

Måndag: Hade tänkt köra tandemflygning men det blåste för mycket så vi bestämmde oss för att vandra i det fina vädret. Vi var ute i kanske 6 timmar (?, rätta mig om jag har fel kajsa). Vandringen var grym! Jätte fint, och jätte brant. Efter det gick vi ner för berget och la oss nere på stranden åt lite chips och godis och gick senare på kvällen ut för att äta.

Tisdag: Vi vaknade upp med träningsvärk.., Denna dag var det mulet och regn inte särskilt varm kanske kring 14 grader (?). Vi for med ett gäng ut till stället där vi skulle forsränna. Bytte om till våra våtdräkter som vi fick låna satte på oss hjälmarna och körde. Detta var också mycket kul, ni som inte har gjort det bör testa. Men jag den store Lisa tyckte att forsen var lite klen och ska nästa gång köra i den mer avancerade. Ett + för dom snygga instruktörerna. Kom hem och åt nudlar sen sov vi.

Onsdag: Vaknade upp med ännu en mulen dag och ungefär samma temperatur som dagen innan. Vi drog för att köta zip line (man sitter fast i ett sele och åker på vajrar som är uppspända i luften, högst var 60 meter och det går cirkus 75 km/h som snabbast). Vi fick testa på lite olika trick när vi åkte och det var absolut den bästa aktiviteten enligt mig. Efter det åt vi lunch och for sedan på holiday club och badade och bastade (mest bastade, badet sög men bastu världen var awsome). Efter det kom vi hem trötta och jag med godis (som typ alla andra kvällar).

Torsdag: Sista hela dagen, skulle kört tandemflygningen men som de två föregående dagarna blåste det och var mulet. Så vi bestämde oss för att roda, men icket det var fullbokat (vi blev väldigt förvånade att det var som populärt, äre så många som gillar hästar?) Istället gick vi och hyrde fiskeutrustning, WIHO. Jag, Lisa den store fick en fisk närmare bestämt en Öring. Denna aktivitet var as kul tycker jag, fisken gjorde min dag ♥ (du med kajsa). Efter min fångst for vi hem och stekte upp den (blev inte gott, vissa tror att det är för att jag var en dålig kock jag säger att det var för lite råvaror att exprementera med). Och efter en mycket god bullens lunch tog vi kabinbanan till toppen där det blåste och var dimmigt. Vi fotade lite och fikade. Sedan for vi ner för att avnjuta en måltid på MAX.

Fredag: vaknade 04.50, åt frukost och sedan åkte vi buss i 10 timmar, det var skoj (not).

En eloge till er som läste allt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0