9/12-10

Dag 09 – Platser jag besökt

Platser jag besökt? Om vi säger länder istället så säger jag: Sverige, Spanien, Turkiet och Thailand.

Sverige, inte så mycket att säga om de. Har varit i fjällen typ ammarnäs, hemavan, har även besökt sthlm, skåne bla. Har varit lite överallt.

Spanien då? Min första utlandsresa. Jag var på Mallorca när jag var liten, for dit på en sol&bad semester med mina mamma. pappa och Martin. Kommer dock inte ihåg jättemycket förutom att vi var med i en sånhär barnklubb, vi fick 2 kompisar Victor och Arvid tror jag dom hette, och vi gick på barnshowarna på kvällen och där fick man inte lysa med sina laserstavar för då kunde man bli blind.

Turkiet var också en utlandsresa med mamma, pappa och Martin. Kommer inte ihåg speciellt mycket från den här semestern heller. Jag var sjuk under vistelsen, hade hög feber och drömde att hotellet brann (när jag har jätte hög feber drömmer jag alltid att det brinner), jag umgicks med nån från södra sverige, pappa fick gå upp och lägga sig på golvet medans en magdansös dansade för honom, sen var det inte så mycket emr med de.

Thailand, mitt älskade Thailand! Detta var då min nyligaste gjorda utlandsresa, det var då bara jag, mamma och pappa, eftersom Martin var tvungen att stanna hemma och spoela hockey. Vad gjorde vi i Thai då? Vi badade, solade, red elefanter, for på 3 utflykter (James Bond island, Koh Sok och Phuket), vi träffade "salah" våran super guide, vi gick på thaimassage, åt gott, åt billigt, shoppade, och hade det allmänt bäst i världen.

Om jag fick välja vart nästa resa skulle gå skulle det vara USA eller Thailand igen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0