älvsbyn

Nu är jag tillbaka från Älvsbyn har varit riktigt trevligt, vi kom dit på måndag vid lunchtid eller nått (?). Vi åt då lunch och drog oss direkt till backen och åkte. Kanisbacken var riktigt bra så vi bestämde oss för att åka där alla dagar och skippa kåbdalis eftersom det skulle kosta mer och vi skulle inte hinna åka nå länge. Iallafall vi åkte tills dom stängde (halv fyra) sen for vi tillbaka till vikkans farmor och farfar där vi bodde. Vi åt middag och sen for vi och bowlade, Viktoria, jag kom två och efter oss kom vikkans lillasyster och kusin så sist kom jag iallfall inte.



På tisdagen vaknade vi klockanhalv nio och började göra oss klara för ännu en dag i backen, vi for så vi var där när dom öppnade. Herregud så härligt de är att åka när det är nypistat! Vi åkte till cirka tre för då var vi rätt frusna så vi for hem och satte oss framför kaminen och spelade kortspel (vilken vi har gjort nästan hela tiden).



Idag hade vi tänkt bada så vi gick till badhuset i älvsbyn men det hade stängt så vi pallrade oss hemmåt och började spela ännu mer kort! Vid kvart över ett for vi med bilen mot Piteå eftersom bussen skulle gå kvart i tre. Så vi stod där från cirka halv tre till halv fyra innan bussen kom, vi var rätt glada då. Nu är jag då hemma har inte gjort så mycket försöker mest hålla uppe ögonen eftersom vi gick upp klockan halv åtta, jag har frågat mig varför men har inte kommit fram till nått vettigt svar förutom att vi kanske var pigga efter att ha lagt oss klockan nio?!


Kommentarer
Postat av: MATILDA

Treligt med älvsbyn! ;)



Jaaa, hur kunde du gissa rätt? ;D

2009-03-04 @ 23:28:16
URL: http://matildasodergren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0