fjällräven

Sitter på skolan och har friluftsliv. skriver om Djur, just nu fjällräven typ såhär låter det:


Fjällräven

Fjällräven var förr mycket vanlig och du kunde lätt se dom över hela fjällkedjan, men nu är den väldigt sällsynt. Fjällräven är betydligt mindre än den "vanliga" rödräven. På sommaren är fjällräven gulbrun eller gråbrun. Till vinter kan de antingen få en päls som är hel vit medans andra blir gråblå. Dom väger oftast kring 4-6 kg, och är ca 60 cm lång fast då tillkommer en svans på 35 cm.

Då förstår ni ungefär hur kul jag har. Ska snart ha idrott, handboll. Inte min favoritsport precis! Såklart är min favorit hockey, vilken är din?

Aja får återkomma senare idag, Ciao.


Ni får nöja er med denna bild eftersom det var det enda jag hade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0